PM-SBR Webmanager
De sbr-berichten betreffen stukken welke namens vertegenwoordigers van klantrelaties of werkmaatschappijen worden opgesteld en waar zij uiteindelijk de verantwoordelijkheid voor dragen. Steeds vaker komt het voor dat direct het fiat (goedkeuring) van die vertegenwoordiger wordt verlangd op die berichten. Intermediairs of controllers zijn steeds minder bereid die verantwoordelijkheid te dragen.
Online klantenportaal voor sbr-berichten
Onder PM-SBR Manager zijn de functies beschreven van de transactiepoort die Pro Management aanbiedt.
De sbr-berichten betreffen stukken welke namens vertegenwoordigers van klantrelaties of werkmaatschappijen worden opgesteld en waar zij uiteindelijk de verantwoordelijkheid voor dragen. Steeds vaker komt het voor dat direct het fiat (goedkeuring) van die vertegenwoordiger wordt verlangd op die berichten. Intermediairs of controllers zijn steeds minder bereid die verantwoordelijkheid te dragen.
Om die reden is het online klantenpotaal ontwikkeld. SBR-berichten die zijn geplaatst in de transactiepoort worden via de webapplicatie op alle devices ter inzage aangeboden. De vertegenwoordigers kunnen het bericht beoordelen, fiatteren en afhankelijk van de ingestelde autorisatie verzenden of laten verzenden. Ook kunnen alle berichten uit het verleden naar soort worden geraadpleegd. De vertegenwoordiger wordt via een e-mailbericht op de hoogte gebracht van de plaatsing van een nieuw sbr-bericht.
Indien is overeengekomen dat de intermediair of controller de berichten verstuurd, dan ontvangt deze een e-mailbericht zodra het bericht is gefiatteerd door de vertegenwoordiger. Zo worden alle informatiestromen nauwkeurig beheerd en volledig gedeeld met de belanghebbenden.
Rapportages
Via PM-SBR Webmanager is het mogelijk steeds meer sbr-rapportages te verzorgen. Zo zijn de maand-, kwartaal en jaarstatistieken van het CBS direct in te vullen en te verzenden. De online uitwisseling van dit soort gegevensstromen is op deze wijze geoptimaliseerd.